Ramparts

Z Archlight Online Wiki
Skocz do: nawigacja, szukaj

Ramparts to prawdziwy test drużynowej współpracy. Można spróbować swoich sił drużyną od 5 do 10 graczy, polecane jest aby wejść na Ramparts w 10 osób, gdyż właśnie wtedy dostanie się największe nagrody. Za każdego bossa zabitego dostaje się po 4 reward bagi na każdego członka party, który jest żywy na queście - 40 za bossa, jeżeli wszyscy żyją. Właśnie dlatego komunikacja i dobre zestawienie drużyny jest bardziej niż zalecane na Ramparts. Siła potworów jest oparta na całkowitym Power Rating wszystkich graczy na queście, choć każdy gracz w party dostanie nagrody opierające się na jego własnym Power Ratingu. Na tym queście jest łącznie 12 bossów i każdy z nich ma własną mechanikę i wymaga różnych strategii aby go pokonać.

Maps[edytuj | edytuj kod]

Ramparts 1.png

Ramparts 2.png

Ramparts 3.png

Ramparts 4.png

Ramparts 5.png

Ramparts 6.png

Ramparts 7.png

Tutorial[edytuj | edytuj kod]

Na szczęście żaden z bossów nie ma paska odpowiadającego za rage/threat jak to bywa na normalnych questach, więc boss nigdy nie przerzuci się z tanka. Żaden z bossów nie jest WYMAGANY aby kontynuować, więc jeżeli któryś z bossów wam się nie podoba, możecie spróbować przebiec bez walczenia z nim.

1. Tu zaczynacie
2. Kierujcie się drogą na wschód i północ do tego mostu

Boss No.1 Ramparts Prince Poziom trudności 2/10[edytuj | edytuj kod]

Jakikolwiek wystarczająco tanky guard/zerk/monk~ powinien być w stanie wystać mechanikę, choć lepszą opcją jest po prostu jej unikać. Jako dps lub healer, musisz jej uniknąć. Dosyć przewidywalna mechanika. 8 sqm od bossa jest safe-zonem, oprócz 1sqm od bossa, gdzie powinien stać tylko i wyłącznie tank. Jedyna poważniejsza mechanika używana przez bossa to 3-4 sqm AOE w każdym kierunku od bossa, poza safe zonem dla tanka na zasięg exori od bossa. Pozostała część drużyny powinna stać 5+ kratek od bossa aby być bezpiecznym.

3. Podążaj ścieżką na północ wkoło jaskini w kształcie odwróconego U gdzie zaczęliście po drugiej stronie rzeki, dalej na zachód aż do kolejnego boss roomu

Boss No.2 Ramparts Blightwalker Poziom trudności 2.5/10[edytuj | edytuj kod]

Obrażenia dosyć podobne do bossa nr 1 choć mechanika tego bossa bije troszkę mocniej, szczególnie jeżeli Twoja drużyna jest pełna graczy na wysokich Power Levelach, ta mechanika może być niemalże śmiertelna. Dobry guardian wciąż powinien być ją normalnie wystać. Mechanika 4-5sqm AOE wkoło bossa, bez safe spotów. Jest ona dosyć wolna, łatwo ją ominąć, ale trzeba być cierpliwym aż mechanika uderzy - nie rushować.

4. Od ostatniego bossa na północ wzdłuż ściany do następnego obszaru

Boss No. 3 Ramparts Overmind Poziom trudności 4/10[edytuj | edytuj kod]

Łapa tego bossa jest niesamowicie słaba, każdy może go wytankować. Mechaniki są śmiertelne, jeżeli macie bardzo mocnego guardiana z 9 dużo słabszych graczy, guardian MOŻE przeżyje jedną mechanikę, choć dużo bardziej wskazane jest po prostu tego uniknąć. Unikać mechanik w kształcie wave oraz losowo-rzuconych w losowych kształtach AOE mechanik które będą regularnie rzucane wszędzie wkoło bossa. Jeżeli masz wysoki ping/lagi/wątpisz w swoje umiejętności unikania, po prostu uderz bossa kilka razy i schowaj się spowrotem przed boss area.

5. Kontynuujcie na lewo do pokoju-centrum z 4 schodkami, które prowadzą w różne kierunki, idźcie na południe
6. Podążajcie za prawą ścianą aż do samego końca, do bossa

Boss No. 4 Ramparts Sinister Poziom Trudności 0.5/10[edytuj | edytuj kod]

Najłatwiejszy boss ramparts, "darmowe skrzyneczki". Ten boss NIE MA mechanik i może zblokować go większość klas, które "biją z łapy". Co jakiś czas będzie przywoływał swoje minionki - zabijajcie je jako pierwsze. Ten boss nie powinien być problemem dla Twojej drużyny.

7. Spowrotem do pokoju z 4 schodkami, tym razem drugie schodki na lewo, które prowadzą na zachód.
8. Dalej na zachód do "skrzyżowania" na 4 kierunki, tym razem południe/południowy zachód
9. Większość drużyny powinna przygotować tę pozycję do walki z następnym bossem
10. Tank i 1-2 dpsów powinno zejść tutaj i wylurować spowrotem bossa do lokacji wcześniej przygotowanej (9.)

Boss No. 5 Ramparts Brokenstone Poziom trudności 3.5/10[edytuj | edytuj kod]

Ten boss bije więcej niż bossy 1-2 ze swoich mechanik, choć dobry tank dalej powinien być w stanie normalnie go wystać. Kształt jego mechaniki się nie zmienia, jest to mała "gwiazdka". Drużyna powinna być na spokojnie w stanie bić go z 4-6sqm. Ten boss również losowo bije UE jako zwykły spell, który również zadaje nieco obrażeń.

11. Wróćcie do wcześniejszego "skrzyżowania" w 8. i tym razem kierujcie się na zachód do 11 i skierujcie się następnie na północ
12. Dosyć prosta droga od 11 do 12, po prostu idźcie wzdłuż prawej ściany

Boss No. 6 Ramparts Bloodletter Poziom trudności 4.5/10[edytuj | edytuj kod]

Ten boss ma dosyć losowe mechaniki, które będą się "rozszerzać" wszędzie, gdzie ten boss "widzi". Ma również powtarzalną mechanikę, która będzie skupiona na blockerze - jeżeli się on nie ruszy, może dostać kilkoma mechanikami na raz. Te mechaniki czasem nie biją aż tak mocno, choć czasem, szczególnie zestackowane, mogą być śmiertelne. Sugerowane jest unikanie ich wszystkich. Bloodletter również przywołuje cyklopy, które nie są zbyt mocne, choć mogą utrudnić omijanie mechanik. Jeżeli masz wysoki ping/lagi/wątpisz w swoje umiejętności unikania, po prostu uderz bossa kilka razy i schowaj się spowrotem przed boss area.

13. Normalne mobki na ścieżce do bossa zaczynają się robić silniejsze i silniejsze. Wszyscy słabsi gracze powinni trzymać się z tyłu, aby upewnić się, że nie dostaną losowego hita. Podążajcie za pojedynczą ścieżką aż do 13.

Boss No. 7 Ramparts Sightseer Poziom trudności 4/10[edytuj | edytuj kod]

Ten boss to prawie dokładna kopia bossa numer 3 - bardzo słaba łapa, śmiertelne mechaniki. Bloker powinien omijać mechaniki w kształcie wave, wszyscy powinni omijać losowe mechaniki o losowych kształtach. Jeżeli masz wysoki ping/lagi/wątpisz w swoje umiejętności unikania, po prostu uderz bossa kilka razy i schowaj się spowrotem przed boss area.

14. Ta długawa jaskinia będzie miała mobki, które mają swoje własne mechaniki. Są one dosyć słabe, choć dla niektórych mogą być śmiertelne, jeżeli zostaną zestackowane. Zabijajcie moby z mechanikami jako pierwsze. Na końcu tej ściezki czeka was boss, który również będzie respił te mobki

Boss No. 8 Ramparts Magus Poziom trudności 5/10[edytuj | edytuj kod]

Ten boss może być dla was albo bardzo łatwy albo bardzo trudny. Będzie on przywoływał mobki, które mają swoje mechaniki. DPSy powinni się skupić na wybijaniu tych mobków. Boss sam w sobie nie ma żadnej mechaniki i bije mało z łapy. Jedyne co może być problemem to fakt, że będzie was odpychał 3-4 kratki od siebie, choć jeżeli staniesz "plecami do ściany/kamienia", nie będzie to miało znaczenia. Jeżeli nie zabijecie summonów wystarczająco szybko, ich mechaniki zestackują się i wybiją całe party, włącznie z guardianem.

15. Podążajcie wzdłuż jaskini na wschód, przez mały mostek, na północ do większego mostu, schodami w dół aż do jaskini z wodospadami w 15.
16. Stąd idźcie na północny wschód w jaskinie z mobkami grzybkowymi, w dół zejściem w 16 lub drugimi schodkami na prawo-dół
17. Dalej ścieżką do wąskiego mostu w 17 i przygotujcie się na jedną z najtrudniejszych walk z bossem, lub jeżeli wolicie, możecie przebiec bossa w dół schodkami

Boss No. 9 Ramparts Aged Fungus Poziom trudności 8/10[edytuj | edytuj kod]

Ten boss jest dosyć podobny do poprzedniego, choć tym razem będzie on przywoływał duże ilości minionków które kompletnie was otoczą, odepchną i będą bić z dista, trującego AOE na cały ekran. Nawet silny guardian może spaść w sekundę z całym ekranem w mobach. Sztuczką tutaj jest użycie wcześniejszego ciasnego mostu - pozwolić bossowi nasummonować mobów na jego arenie i uciec spowrotem na most z bossem i kilkoma minionkami. Większość teamu powinna stać z dala od bossa i zadawać mu obrażenia z daleka.

18. Schodkami w dół po bossie, krótki spacer na północ, wzdłuż zewnętrznej ściany
19. Podążajcie wzdłuż zewnętrznej ściany do 19
20. Podążajcie wzdłuż ściany aż do 20 gdzie naturalne ściany zmienią się w jakby "podziemny budynek" aż do następnego bossa

Boss No. 10 Ramparts Basilisk Poziom trudności 4.5/10[edytuj | edytuj kod]

Ten boss jest dosyć normalny - omijać mechaniki, bardzo mocna łapa. Nie będzie problemu, jeżeli tank i healerzy wciąż żyją.

21. Po walce z bossem, schodami na północ aż do 21, mapy tutaj zaczynają się krzyżować, pilnujcie mapy aby iść w dobrym kierunku
22. Po schodach na górę, po 21 północ->zachód, schody na 22 i 2 piętra w dół
23. Wzdłuż "holu" aż do końca na północ, następnie na wschód do schodów na końcu, NIE schody na środku, dwa piętra w górę
24. Kierunek południe, aż do mostku na 24
25. Mostem na zachód, przyklejcie się do południowej ściany. Schody na 25 prowadzą prosto do bossa, przygotujcie się przed zejściem

Boss No. 11 Ramparts Serpent Overlord Poziom trudności 5.5/10[edytuj | edytuj kod]

Dosyć mocna łapa, spamuje mechanikami dosyć często. Możesz przyjąć 1-2 mechaniki jeżeli jesteś solidnym guardianem, choć lepiej się poruszać żeby nie dostać kilka mechanik na raz.

26. Po bossie w górę po schodach na lewo w pokoju, w górę 3-4 piętra aż do piaskowej słonecznej wyspy \:D/
27. Na powierzchni od 26 kierujcie się na zachód przez przejście do 27
28. Kontynuujcie na południowy zachód aż do "ślepej uliczki" w 28, schody w dół prowadzą przez krótki podziemny tunel, który prowadzi do dalszej części plaży
29. Tutaj kończy się podziemny tunel
30. Podążajcie zewnętrzną stroną wybrzeża aż do 30
31. Wzdłuż wybrzeża do wschodniej części do 31
32. Dalej, wzdłuż wybrzeża do 32. Uważajcie na mobki, które wyjdą z górnej-lewej części ekranu
33. Dalej na południowy zachód do końcowej lokacji - schody prowadzą do ostatniego bossa

Boss No. 12 Ramparts Mother Worm Poziom trudności 8/10[edytuj | edytuj kod]

Ten boss bije bardzo dużo z łapy, tak samo jego summony. Znajdźcie miejsce w którym możecie przyblokować bossa i tylko jednego summona (lewe schody, w jednym ze zniszczonych budynków) - walka powinna być teraz dużo łatwiejsza. Mocny guardian z równie silnymi healerami powinni w zupełności wystarczyć aby dać sobie tutaj radę.

Jeżeli zaszliście tak daleko, gratulacje! Udało wam się ukończyć Ramparts! pl:Ramparts